Αν έχετε βιώσει τις ελλείψεις και τις αστοχίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας ή έχετε ακούσει διάφορα γι αυτό, η ιδιωτική ασφάλιση είναι εδώ για να δώσει λύσεις. Με πολύ φτηνό πλέον κόστος ασφαλίστρων, μπορείτε να νοσηλευτείτε σε μια δύσκολη στιγμή στα καλύτερα νοσοκομεία με αξιοπρέπεια, και να αποκτήσετε ένα σεβαστό κεφάλαιο κάλυψης εξόδων νοσηλείας (σε μερικές εταιρίες φτάνει και το 1.500.000 €). Με λίγα λόγια, κοιμάστε ήσυχοι οτιδήποτε και να συμβεί σε σας και στα μέλη της οικογένειάς σας.

Τα προγράμματα των ασφαλιστικών εταιριών αφορούν πρωτοβάθμια (εξετάσεις, επισκέψεις σε ιατρούς) και δευτεροβάθμια περίθαλψη (νοσοκομειακή κάλυψη) και είναι πλέον τόσο πλήρη και καλοσχεδιασμένα, που προσφέρουν τα πάντα σε υπερβολικά χαμηλό κόστος. Ειδικά το τελευταίο χρονικό διάστημα με το λανσάρισμα από την πλευρά των ασφαλιστικών εταιριών των λεγόμενων ετησίως ανανεούμενων προγραμμάτων, το κόστος έχει μειωθεί πάρα πολύ.

 

 

Θα έχω επικοινωνία με την ασφαλιστική μου εταιρία ανά πάσα στιγμή; Με ποιο τρόπο;

  • Η κάθε ασφαλιστική εταιρία διατηρεί η συνεργάζεται με εξειδικευμένο τηλεφωνικό κέντρο στο οποίο μπορείτε να απευθύνεστε 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο. Από εκεί θα σας συντονίσουν για οτιδήποτε χρειαστείτε.  Πολλές εταιρίες μάλιστα ορίζουν την επικοινωνία με το τηλεφωνικό κέντρο ως προϋπόθεση για να καλυφθεί η νοσηλεία.

Πάρτε προσφορά για την δική σας ασφάλεια υγείας εδώ

Αν χρειαστώ νοσηλεία στο εξωτερικό καλύπτομαι;

Στις περισσότερες εταιρίες καλύπτεται και η νοσηλεία στο εξωτερικό, συνήθως στο 100% στην Ε.Ε. και Ελβετία και στο 70% σε Η.Π.Α – Καναδά (τα ποσοστά κάλυψης ορίζονται από την πολιτική της κάθε εταιρίας)

Αν ασφαλίσω όλη μου την οικογένεια θα έχω κάποια έκπτωση;

Στις περισσότερες εταιρίες υπάρχουν εκπτώσεις. Η Ατλαντική Ένωση για παράδειγμα εφαρμόζει έκπτωση 5% για οικογένεια 2 ατόμων και 10% για οικογένεια 3 και άνω ατόμων. Ενημερωθείτε εδώ.

Κάθε πότε μπορώ να πληρώνω τα ασφάλιστρά μου;

Μια φορά το έτος, εξάμηνο, τρίμηνο ή σε κάποιες εταιρίες και κάθε μήνα (μόνο με πιστωτική κάρτα). Όσο περισσότερες οι δόσεις της πληρωμής, τόσο μεγαλύτερη επιβάρυνση υπάρχει στα ασφάλιστρα. Σας συμφέρει δηλαδή ο ετήσιος τρόπος πληρωμής. Επίσης οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες δέχονται πιστωτικές κάρτες για όλους τους τρόπους πληρωμής.

Αν θέλω να διακόψω το ασφαλιστήριό μου θα μου επιστραφούν τα αναλογούντα ασφάλιστρα;

Όχι. Τα ασφαλιστήρια υγείας και νοσοκομειακής περίθαλψης δεν ακυρώνονται.

Εφ όσον είμαι ασφαλισμένος σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία, σε ποιές περιπτώσεις είναι καλό να χρησιμοποιώ τον δημόσιο ασφαλιστικό φορέα μου (ΕΟΠΥΥ);

Στίς περιπτώσεις που έχετε ιδιωτική ασφάλιση με συμμετοχή στο κόστος νοσηλείας. Με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η μηδενίζεται η συμμετοχή σας. Ορισμένες εταιρίες μάλιστα όπως η Ατλαντική Ένωση, δίνουν και bonus στον πελάτη τους αν χρησιμοποιήσει τον ΕΟΠΥΥ (η συγκεκριμένη ασφαλιστική δίνει bonus ίσο με το 20% του ποσού που κάλυψε ο ΕΟΠΥΥ και εως 10.000 €). Δείτε εδώ.

Κάθε πότε γίνεται αύξηση ασφαλίστρου;

Οι αυξήσεις ασφαλίστρων δεν είναι προκαθορισμένες και καθορίζονται από πολλούς παράγοντες όπως π.χ. η αύξηση των κρατικών τιμών νοσηλείων ή τα σοβαρά περιστατικά που αποζημίωσε μια ασφαλιστική εταιρία μέσα στο ασφαλιστικό έτος κ.α. Σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον ένα μήνα πριν τη λήξη του ασφαλιστηρίου ο πελάτης ενημερώνεται για οποιαδήποτε αύξηση.

Υπάρχουν συμβεβλημένοι γιατροί και νοσοκομεία; Μπορώ να νοσηλευτώ και να φύγω χωρίς να πληρώσω τίποτα;

Βεβαίως. Τα μεγαλύτερα και καλύτερα ιδιωτικά νοσοκομεία (π.χ. Ιατρικό Αθηνών και Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης – νοσοκομεία ομίλου EUROMEDICA Κ.Α.) είναι συμβεβλημένα με τις περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες οπότε η πληρωμή γίνεται απευθείας από την ασφαλιστική προς αυτά, χωρίς καμία ανάμιξη του ασφαλισμένου.

Τι είδη νοσοκομειακών προγραμμάτων υπάρχουν;

Η βασικότερη διαφορά μεταξύ νοσοκομειακών προγράμματων είναι ο διαχωρισμός τους σε ισόβιας διάρκειας και ετησίως ανανεούμενης. Στα ισόβια προγράμματα νοσοκομειακής περίθαλψης αγοράζετε τώρα την ασφαλιστική σας κάλυψη και σας ακολουθεί για πάντα (με την προϋπόθεση καταβολής των ασφαλίστρων) χωρίς η ασφαλιστική εταιρία να μπορεί να επέμβει αλλάζοντας τους όρους. Στα ετησίως ανανεούμενα προγράμματα η ασφαλιστική εταιρία μπορεί στην κάθε ετήσια ανανέωση να αλλάζει κάποιον όρο του συμβολαίου ή να διακόπτει το συγκεκριμένο πρόγραμμα προτείνοντας όμως πάντα ένα ανάλογο πρόγραμμα στον πελάτη. Πότε όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο για έναν ασφαλισμένο αλλά για όλους τους ασφαλισμένους του συγκεκριμένου προγράμματος. Σε κάθε περίπτωση η ενημέρωση του πελάτη για οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται τουλάχιστον ένα μήνα πριν τη λήξη του ασφαλιστηρίου του, οπότε έχει την άνεση, εαν δεν είναι ευχαριστημένος, να ψάξει άλλη ασφαλιστική εταιρία που να τον καλύπτει καλύτερα στις απαιτήσεις του.

Τι είναι οι απαλλαγές που ορίζονται στους ειδικούς όρους των συμβολαίων;

Είναι η συμμετοχή του ασφαλισμένου στην νοσηλεία. Εαν το επιλέξετε, μπορείτε να συμμετέχετε στο κόστος της νοσηλείας μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο το κόστος της ασφάλισης σας. Η συμμετοχή γίνεται με ποσοστό % ή με προκαθορισμένο ποσό (π.χ. ο πελάτης πληρώνει τα πρώτα 750, 1.500 ή 3.000 € μιας νοσηλείας και τα υπόλοιπα καλύπτονται από την ασφαλιστική). Συνήθως, αν κάποιος έχει και δημόσια ασφάλιση, το ποσοστό της απαλλαγής καλύπτεται εξ ολοκλήρου ή κατά ένα μεγάλο ποσοστό από το ταμείο του (ΕΟΠΠΥ), οπότε στην ουσία δεν υφίσταται συμμετοχή. Παράδειγμα 1: Ασφαλισμένος με κεφάλαιο 400.000 ευρώ με 750 € απαλλαγή της εταιρίας (συμμετοχή του πελάτη), ο οποίος δεν έχει δημόσια ασφάλιση, πραγματοποιεί έξοδα νοσηλείας  5.000 € . Θα εισπράξει από την ασφαλιστική: 5.000-750= 4.250 €. Παράδειγμα 2: Ασφαλισμένος για 400.000 ευρώ με 750 € απαλλαγή της εταιρίας (συμμετοχή του πελάτη), ο οποίος έχει δημόσια ασφάλιση, πραγματοποιεί έξοδα νοσηλείας  5.000 € και το ταμείο του καλύπτει 500 € . Θα εισπράξει από την ασφαλιστική: 5.000-750= 4.250 € + 500 € από το ταμείο του=4.750 € συνολική αποζημίωση. Θα πληρώσει δηλαδή από την τσέπη του μόνο 250 €.

Τι είναι οι εξαιρέσεις και τι οι αναμονές στους ειδικούς όρους των συμβολαίων;

Οι εξαιρέσεις είναι οι περιπτώσεις που δεν καλύπτονται από το ασφαλιστήριο (π.χ. νοσηλεία από απόπειρα αυτοκτονίας ή κατά την διάρκεια πολέμου, αισθητική οδοντιατρική και πλαστική χειρουργική  (εκτός από την περίπτωση ατυχήματος) κ. α. Οι αναμονές αφορούν κάποιες ασθένειες που δεν καλύπτονται από το ασφαλιστήριο για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (συνήθως 3-6-9 ή 12 μήνες). Οι ασθένειες αυτές αφορούν κυρίως καρδιοαγγειακά νοσήματα, όγκους και κακοήθειες, παθήσεις του μυοσκελετικού (π.χ. μηνίσκος), κήλες και κύστες κ.α.  Μετά τη λήξη του διαστήματος αναμονής, και αυτές καλύπτονται κανονικά. Οι αναμονές εφαρμόζονται για να διασφαλιστεί η ασφαλιστική εταιρία έναντι κάποιον κακόβουλων φαινομένων υπογραφής και εκμετάλευσης του ασφαλιστηρίου αργότερα για ασθένειες ή παθήσεις που δεν είχαν δηλωθεί.

Σκέφτομαι να αποκρύψω κάποια στοιχεία για την υγεία μου από την ασφαλιστική εταιρία, όπως κάποιες προϋπάρχουσες ασθένειες, ώστε να με ασφαλίσουν και να εκμεταλλευτώ μετά το ασφαλιστήριο. Θα έχω συνέπειες;

Οποιοδήποτε θέμα υγείας προϋπήρχε του ασφαλιστηρίου σας, καλό είναι να δηλώνεται στο ερωτηματολόγιο κατάστασης υγείας που θα υπογράψετε μαζί με την αίτηση ασφάλισης. Κατά την υπογραφή του δηλώνετε οτι λέτε την αλήθεια για την κατάσταση της υγείας σας, κάτι που πρέπει να γίνεται, γιατί αλλιώς κινδυνεύετε να μην καλυφθείτε όταν έρθει η δύσκολη ώρα. Δηλώστε το και αφήστε το στην κρίση της ασφαλιστικής εταιρίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις ζητείται κάποια συμπληρωματική εξέταση από ιατρό της εταιρίας (με δικά της έξοδα), ή εφαρμόζεται μια μικρή αυξηση ασφαλίστρων ή μια αναμονή για την συγκεκριμένη πάθηση για κάποιο χρονικό διάστημα. Μετά θα είστε κανονικά ασφαλισμένοι και για την προϋπάρχουσα περίπτωση.

Έχω ακούσει ότι τα ‘’ψιλά γράμματα’’ δηλαδή οι γενικοί και ειδικοί όροι των ασφλιστηρίων συμβολαίων κρύβουν πολλές παγίδες. Ισχύει αυτό;

Τίποτα τέτοιο δεν ισχύει αρκεί να ενημερωθείτε σωστά από τον ασφαλιστή σας. Οι όροι των συμβολαίων των εταιριών είναι ξεκάθαροι. Σε κάθε περίπτωση πρίν την υπογραφή σας, ζητήστε να ενημερωθείτε για τους γενικούς και ειδικούς όρους του ασφαλιστηρίου συμβολαίου σας, ιδιαίτερα για τις εξαιρέσεις και αναμονές του ασφαλιστηρίου (εξηγούνται πιο κάτω) όπως και για την κάλυψη ή όχι συγγενών παθήσεων. Αν κάτι δεν σας αρέσει ή το θεωρείτε ασαφές, επικοινωνήστε με την ίδια την ασφαλιστική εταιρία και ζητείστε να σας το αποσαφηνίσουν.

Πόσο θα μου κοστίσει μια ασφάλεια υγείας; Ποιοί παράμετροι επηρεάζουν το κόστος:

Οι παράμετροι που επηρεάζουν το κόστος μιας ασφάλειας υγείας είναι: 1. Το κεφάλαιο κάλυψης: Όσο μεγαλύτερο, τόσο ακριβότερο. 2. Η θέση νοσηλείας: Πληρώνουμε αναλογικά αν προτιμάμε μονόκλινο, δίκλινο ή τρίκλινο δωμάτιο (Α, Β, Γ θέση) 3. Το ποσόν (ή ποσοστό) της απαλλαγής, δηλαδή της χρηματικής συμμετοχής του πελάτη στην νοσηλεία: Αν η συμμετοχή είναι μικρή ή καθόλου πληρώνουμε περισσότερο από εαν η συμμετοχή μας είναι μεγαλύτερη. 4. Η ηλικία του ασφαλισμένου: Περισσότερα πληρώνουν οι μεγαλύτερες ηλικίες, φθηνότερα οι μικρότερες. 5. Σε κάποιες εταιρίες, το επάγγελμα του ασφαλισμένου: Εαν κάποιος κάνει επικίνδυνο επάγγελμα πληρώνει περισσότερα.

Τι καλύπτουν τα νοσοκομειακά προγράμματα (δευτεροβάθμια περίθαλψη);

Τα νοσοκομειακά προγράμματα καλύπτουν όλα τα έξοδα που μπορούν να γίνουν εντός νοσοκομείου κατα τη διάρκεια της νοσηλείας δηλαδή αμοιβές ιατρών, έξοδα δωματίου και τροφής, έξοδα ιατρικού υλικού και εξετάσεων κλπ. Καλύπτεται νοσηλεία σε δημόσιο και ιδωτικό νοσοκομείο. Μάλιστα στα συμβεβλημένα με τις ασφαλιστικές εταιρίες ιδιωτικά νοσοκομεία η πληρωμή γίνεται απευθείας από την ασφαλιστική προς το νοσοκομείο, στις τιμές που έχουν συμφωνηθεί, χωρίς καθόλου ανάμιξη του ασθενή-πελάτη. Καλύπτεται και η νοσηλεία στο εξωτερικό, συνήθως στο 100% στην Ε.Ε. και Ελβετία και στο 70% σε Η.Π.Α – Καναδά (τα ποσοστά κάλυψης ορίζονται από την πολιτική της κάθε εταιρίας). Επίσης μπορεί να καλύπτονται ένα πλήρες check-up ανά έτος, έξοδα ασθενοφόρου, έξοδα αποκλειστικής νοσοκόμας, επίδομα τοκετού (συνήθως μετά από 12 ή 24 μήνες ασφάλισης), έξοδα ημερήσιας επέμβασης ή θεραπείας, έξοδα επείγοντος περιστατικού και κάποιες ειδικές παροχές όπως ημερήσιο νοσοκομειακό επίδομα και χειρουργικό επίδομα (αν ο πελάτης δεν αξιώσει αποζημίωση), έξοδα για ένα χρονικό διάστημα πριν και μετά την νοσηλεία και άλλες καλύψεις ανάλογα με την πολιτική της κάθε ασφαλιστικής εταιρίας.

Τι καλύπτουν οι κάρτες υγείας (πρωτοβάθμια περίθαλψη);

Καλύπτουν το κόστος διαγνωστικών εξετάσεων και ιατρικών επισκέψεων που μπορεί να χρειαστείτε, μέχρι κάποιο καθορισμένο όριο και με μία μικρή συμμετοχή που ορίζεται από την κάθε εταιρία. Οι περισσότερες προσφέρουν και ένα ετήσιο check up δωρεάν. Επίσης ορισμένες (όπως η ΜΕΤΡΟΝ ΥΓΕΙΑΣ της Ορίζων Ασφαλιστικής), καλύπτουν έξοδα φυσιοθεραπείας, λογοθεραπείας, οδοντιατρικών πράξεων, διαιτολόγων-διατροφολόγων, οφθαλμολογικές επεμβάσεις και κάλυψη γυαλιών οράσεως, ψυχολογική υποστήριξη καθώς και εναλλακτική-ολιστική ιατρική (ομοιοπαθητική και βελονισμός). Ενημερωθείτε για την ΜΕΤΡΟΝ ΥΓΕΙΑΣ εδώ.