Με τις υπάρχουσες τιμές της βενζίνης οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουμε έναν ακόμα πονοκέφαλο…. Πώς θα καταναλώσουμε λιγότερο καύσιμο; Παρακάτω σας παραθέτουμε μερικά χρήσιμα tips:
Στον ανεφοδιασμό:
1) Να ξέρεις από πού βάζεις καύσιμο. Γνωρίζοντας τον πρατηριούχο της γειτονιάς σου, σημαίνει ότι έχεις λιγότερες πιθανότητες να βάζεις κακό καύσιμο, ή να σε κλέβει στην αντλία.
2) Γέμισε το ρεζερβουάρ νωρίς το πρωί ή στη χαμηλότερη θερμοκρασία της μέρας, όταν το καύσιμο έχει μεγαλύτερη πυκνότητα στη δεξαμενή. Δε γλιτώνεις ωστόσο, αν ο πρατηριούχος έχει θερμάνει τη δεξαμενή, με σκοπό να διογκώσει τα καύσιμα, άρα να σε κλέψει.
3) Είναι προτιμότερο να φουλάρεις και να μη βάζεις 10-20 ευρώ κάθε δύο μέρες, μιας και σε κάνει λιγότερο “ευάλωτο/η” στην κλοπή στην αντλία. Θα εκπλαγείς αν μάθεις πόση βενζίνη εξατμίζεται και επιστρέφει στην αντλία, όταν γεμίζεις ένα άδειο τεπόζιτο.
4) Να επιλέγεις τις αντλίες που είναι πιο μακριά από την είσοδο του πρατηρίου. Στα “κακά” μαγαζιά, το “σκάρτο” σε ποιότητα και ποσότητα, πάει μπροστά και το “καλό” στις “πίσω” αντλίες.
5) Αν βάζεις μόνος/η σου βενζίνη, μην πατάς τέρμα τη σκανδάλη της αντλίας.
6) Καλή λύση και η χρήση χρεωστικής και πιστωτικής (είναι και τα capital controls, βλέπεις) που κάνουν επιστροφή χρήματος. Αν σου δίνει 3% επιστροφή μετρητών, αν υποθέσουμε ότι κάνεις 100 ευρώ ανά γέμισμα ρεζερβουάρ, στο 11ο γέμισμα βάζεις 100, πληρώνεις 70.
7) Μην ξοδεύεις 5 ευρώ σε βενζίνη για να πας σε ένα μακρινό βενζινάδικο που την έχει φθηνότερη. Ό,τι θα εξοικονομήσεις, το κατανάλωσες.
8) Ανάλογα το αυτοκίνητο, σε κάποια, με 100άρα βενζίνη επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία (προτιμάμε φουλ τεπόζιτο για να φανεί η διαφορά).
Στο συνεργείο:
9) Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου σου, ειναι κλειδί. Ένα αυτοκίνητο που έχεις να του αλλάξεις λάδια από τον καιρό του Νώε και να το κάνεις σέρβις από καταβολής του κόσμου, καίει παραπάνω. Λογικό είναι.
10) Η σωστή πίεση των ελαστικών σου είναι ένα άλλο κλειδί για οικονομία. Να επιλέγεις ελαστικά κοντά στη διάσταση που δίνει ο κατασκευαστής, ει δυνατόν eco με χαμηλότερη τριβή και να μην τα αφήνεις ξεφούσκωτα, ούτε να τα παραφουσκώνεις. Εκτός της σπατάλης καυσίμου, μπορεί να σκοτωθείς. Το τελευταίο, θα σου κοστίσει περισσότερο.
11) Να επιλέγεις αναλώσιμα που βοηθούν στην εξοικονόμηση καυσίμου. Πχ Μπουζί ιριδίου, φίλτρο πιο ελεύθερης ροής, συνθετικά πιο λεπτά λάδια (αν τα προτείνει ο κατασκευαστής).
Στο δρόμο:
12) Εκμεταλλεύσου το fuel cutoff. Δηλαδή, κίνηση με τη φόρα του αυτοκινήτου, με την κατάλληλη ταχύτητα στο κιβώτιο και όχι με νεκρά.
13) Να αποφεύγεις τα νευρικά σταμάτα- ξεκίνα.
14) Απενεργοποίησε το air condition. Όμως, για ταχύτητες άνω των 50 χ.α.ω., είναι προτιμότερο να πας με το a/c παρά με ανοιχτά παράθυρα, μιας και τα ανοιχτά παράθυρα εκτοξεύουν τον συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης.
15) Μείωσε το ρεύμα που καταναλώνεις. Κατανάλωση ρεύματος, σημαίνει ενεργοποίηση του δυναμό, άρα απώλεια ενέργειας και ισχύος (όπερ σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου) για παραγωγή ρεύματος. Θα εκπλαγείς να δεις ότι με φώτα, προβολάκια, ράδιο αναμμένα, η στιγμιαία κατανάλωση μπορεί να εκτοξευθεί και κατά 0,3 lt/100 km.
16) Να αποφεύγεις να καταστρέφεις την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Μπαγκαζιέρες οροφής, μπάρες οροφής και άλλα τέτοια αμαρτήματα, σου αυξάνουν την κατανάλωση.
17) Να προτιμάς, ιδιαίτερα στα ντήζελ, να οδηγείς στο φάσμα της ροπής. Ούτε κόφτες, ούτε κρέμασμα σε χαμηλές στροφές. Όλα αυτά, σου κοστίζουν.
18) Αφαίρεσε το περιττό βάρος. Το παιδικό καθισματάκι, όταν δεν μεταφέρεις το παιδί, είναι βάρος. Άδειασε το χώρο αποσκευών με όλα τα περιττά πράγματα που νομίζεις ότι μπορεί να σου χρειαστούν. Μην το φορτώνεις σαν γαϊδούρι το αυτοκίνητό σου.
19) Πειραματίσου: Πόσο καταναλώνει το αυτοκίνητό σου σε συγκεκριμένες στροφές και χιλιόμετρα; Θα βρεις μόνος σου τη χρυσή τομή. Επίσης, διάβασε και αυτό το ρημάδι το manual. Όλο και κάτι θα λέει.
20) Στις επιταχύνσεις, κράτα όσο το δυνατό χαμηλότερα τις στροφές του κινητήρα σου, χωρίς να κρεμάει.
21) Εμπιστεύσου το trip computer. Μπορεί να πέφτει κατά 5% περίπου έξω, όμως σε βοηθά.
22) Σκέψου πού θα παρκάρεις, αντί να κάνεις 700 γύρους ψάχνοντας θέση.
23) Στην ευθεία, στα ταξίδια, χρησιμοποίησε το cruise control.
24) Βλέπε την κίνηση μπροστά σου. Δεν είναι ανάγκη να πλακωθείς στα φρένα τελευταία στιγμή, κράτα απόσταση αρκετή για να επιβραδύνεις/επιταχύνεις ομαλά. Παρομοίως, είναι προτιμότερο να ξεκινήσεις νωρίς για να μην πέσεις στην κίνηση…
Πηγή: topspeed.gr